Wizerunek w małym biznesie cz2.

Dziś kolejny artykuł o wizerunku przedsiębiorcy. Jeżeli nie czytałaś pierwszej części, to zapraszam Cię, przeczytaj zanim przejdziesz do drugiej części. Znajdziesz go tu .

Natomiast jeżeli jesteś już po lekturze pierwszej części i zrobiłaś ćwiczenie, to dziś zrobimy 2 krok.

Każdy mały, czy większy biznes nie funkcjonuje w próżni, lecz w konkretnym środowisku, wśród ludzi. Zarówno klientów, jak i partnerów, dostawców, i innych organizacji.

Wizerunek a branża

Dziś chcę zwrócić uwagę na kolejne pytanie, które stawiam osobom, którym pomagam tworzyć ich własny styl i wizerunek, a mianowicie:

W jakiej branży pracujesz?

Może  jesteś lekarzem, prawnikiem, coachem, a może trenerem, kosmetyczką czy prowadzisz szkołę języka angielskiego?

A może jesteś architektem, albo prowadzisz swój kanał na Youtube?

Może masz swój sklep, albo prowadzisz szkolenia?

Inspirująca historia.

Kilka lat temu zgłosiła się do mnie na konsultacje młoda kobieta, koło trzydziestki. Beata jest lekarką, mamą, żoną i bardzo pozytywnie nastawioną do świata i ludzi osobą.

Zgłosiła się do mnie z polecania koleżanki, bo chciała świadomie dbać o swój wizerunek, ponieważ bardzo zależało jej, aby budować dobre i pozytywne relacje z ludźmi, zarówno z tymi bliskimi jak i z pacjentami.

Zauważyła, że nie tylko wystrój jej gabinetu ma wpływ na samopoczucie pacjentów, ale także jej osobisty wygląd, który jest dopełnieniem pełnego  profesjonalizmu i empatii podejścia do drugiego człowieka.

Dwie godziny rozmawiałyśmy przez Skypa o tym, kim są jej pacjenci, gdzie pracuje, jak wygląda jej dzień. Wspólnie stworzyłyśmy wizję stylu w formie tablicy na Pinterest oraz prosty plan jego wprowadzenia w życie.

Nie tylko znalazłyśmy kolorowe i kobiece ubrania medyczne, które mogła nosić w pracy w przychodni, ale także wymyśliłyśmy  jej osobisty styl, który buduje pozytywny komunikat w prywatnym gabinecie, który prowadzi w Irlandii.

Jestem zwolenniczką ruchu Slow w modzie i promuję zasady budowania zrównoważonego i etycznego wizerunku, dlatego zaproponowałam jej zbudowanie stylu w oparciu o model CAPSULE WARDROBE (roboczo nazwałam go szafa w pigułce). W skrócie chodzi o to, aby mieć w szafie tylko te ubrania, które nosisz, ale o tym napiszę Ci kolejnym razem.

Zapraszam Cię do refleksji nad twoim środowiskiem zawodowym.

Ćwiczenie na dziś:

Zapisz w notesie, kalendarzu (byle nie na luźnej kartce:), bo ucieknie…)

W jakiej branży pracujesz?

pytania podpowiedzi:

  • Z kim pracujesz?
  • Kto jest twoim klientem?
  • Jak wygląda twój dzień?

A za tydzień 3 krok i kolejne ćwiczenie.

Mam nadzieję, że dzisiejszy artykuł pomoże Ci popatrzyć na twój wizerunek z innego punktu widzenia.

Pamiętaj, nie tylko celebryci mogą korzystać z potencjału wizerunku.

Ty także możesz ułatwić sobie życie, a twój wizerunek może Ci w tym pomóc.

Jeżeli chciałabyś porozmawiać o wizerunku i stylu, serdecznie zapraszam, zadzwoń 660 475 407 lub napisz do mnie joanna@dostrajanie.pl

Rozmowa nic nie kosztuje, a może ułatwić Ci życie i pracę.

Pięknego tygodnia:)

Przyciągaj wyglądem. Zatrzymuj Charakterem.
Asia

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *